Önyükleyici Devredışı Bırak

Spor Yaparken Nasıl Beslenmeli

Spor Yaparken Nasıl Beslenmeli

Spor yapmak elbette sağlığınız için önemli bir katkıdır ancak yaptığınız sporu doğru beslenmeyle desteklemek spordan aldığınız zevki ve verimi arttıracaktır. Düzenli şekilde spor yapan kişilerin günlük karbonhidrat, yağ, vitamin, ve mineral dengesini vücut gereksinimlerini karşılayacak miktarları dikkate alarak planlamaları ve tabi ki bu plana sadık kalmaları şarttır. Peki sporcu beslenmesinde dikkate alınması gereken şeyler nelerdir?

Spordan Önce Karbonhidratlardan Yararlanın

Spordan 2-3 saat önce mutlaka karbonhidrat içeriği yüksek, az yağlı bir öğün tüketmeye çalışın. Yağlı yemek metabolizmanızı yavaşlatacağından tüketseniz bile abartmamaya dikkat edin. Karbonhidratlar vücudun yakıtıdır ve onlar olmadan kendinizi enerjik hissedemezsiniz. Spor öncesinde kan şekerinizin düşmesi yeterli performans gösterememenize yol açar. Eğer yemek yemeye vakit bulamadıysanız glisemik indeksi düşük bir atıştırmalıktan faydalanabilirsiniz. Bu sayede kan şekeriniz aniden yükselmeden dengede kalır.

Sıvıları İhmal Etmeyin

Spor sırasında kaybedilen sıvının yerine konması için su idealdir çünkü şekersiz ve kalorisizdir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken nokta ise su içmek için susamayı beklememektir. Spor yaparken kanınızın akışkan olması gerekir. Ortalama bir antrenman sırasında her 15 dakikada bir yarım su bardağı kadar su içmek kas krampları, bacak ağrıları, mide bulantısı gibi durumların önüne geçmenizi sağlar. Ayrıca spor yaparken özellikle sıcak havalarda terlemeye bağlı olarak vücuttan sodyum ve potasyum gibi önemli mineraller de atılır. Giden bu mineralleri telafi etmek için spor yaptığınız günün akşamında maden suyu da içebilirsiniz.

Zamanlamayı Elden Bırakmayın

Ne yediğiniz kadar nasıl yediğiniz de önemlidir. Vücudunuz normal bir öğünü sindirmek için 2-3 saate ihtiyaç duyarken spordan yarım saat önce ufak bir lifli bar yenmesinde bir sakınca yoktur. Spor sonrası öğünlerinde vücut glikojenin yenilenmesine ihtiyaç duyar. Bunun için de 2 saat içinde yüksek karbonhidratlı yiyecekler yemeniz gerekir. Ayrıca öğün- ara öğünlerin zamanını mutlaka kontrol altında tutmalı ve öğün atlamamaya özen göstermelisiniz.

Kas Demek Protein Demek!

Kas gelişiminin desteklenmesi açısından protein olmazsa olmazdır. Safra ve idrar dışındaki tüm canlı hücreler protein içerir. Dokuların yenilenmesinde, spora bağlı olarak kaslarda oluşan hasarların iyileştirilmesinde ve enerji sağlamada protein görev alır. Sabah kahvaltısında az yağlı süt ile birlikte tam tahıllı ekmekle yapacağınız peynirli bir tost gayet sağlıklı ve kas gelişimi açısından destekleyici bir öğün olur. Protein konusunda dikkatli olunması gereken nokta şudur ki aşırı miktarda protein alımının kas gelişiminde etkisi yoktur ve protein vücutta depolanmaz, bunun yerine karaciğer ve böbreği yorar ve vücuda yük olur. Ayrıca yine aşırı miktarda protein alımının idrar çıkışını arttırdığı ve zaten spor nedeniyle su kaybeden vücudu su dengesi açısından olumsuz etkilediği bilinmektedir.