Önyükleyici Devredışı Bırak

Emzirme Döneminde Nasıl Beslenmeli?

Emzirme Döneminde Nasıl Beslenmeli?

Emzirme dönemi anneler için oldukça stresli bir dönemdir. Sütün yetip yetmediği, ne yiyip içilmesi gerektiği ve yine sütle bağlantılı olarak gaz konusu genellikle annelerin kafasını en çok karıştıran konulardır. Ancak birkaç basit tüyoyu aklınızda bulundurarak çok daha bilinçli bir emzirme dönemi geçirmeniz mümkün! Hadi bu tüyolara şöyle bir göz atalım.

Proteini ihmal etmeyin

Gebelik ve emzirme dönemi boyunca düzenli protein tüketilmesi bebeğin sağlıklı gelişimi açısından oldukça önemlidir. Hem hayvansal hem de bitkisel proteinler beslenme planında bulundurulmalı. Eğer proteini büyük oranda süt ve süt ürünlerinden almayı tercih ediyorsanız bebekte gaz yapmaması için laktozsuz süt ve probiyotiklerden faydalanabilirsiniz. Ancak Bebeğinizin inek sütü proteinlerinin bazılarına da allerjisi olabileceğini unutmamalı ve aşırı gazlı bebeklerde inek sütü ve ürünlerinin anneler tarafından kullanılması konusunda diyetisyeniniz ve çocuk doktorunuzla konuşmalısınız.

 

Havuç yiyin

Havuçlarda bol bol bulunan beta karotene emzirme döneminde ihtiyaç artar. Ayrıca sağlıklı bir karbonhidrat ve potasyum kaynağıdır. Ara öğünlerde havuç yemek inatçı hamilelik kilolarından kurtulmanıza da yardımcı olacaktır. Şimdi havucun glisemik endeksi yüksek dediğinizi duyar gibiyim. Havucu insülin salgınızı arttıracak kadar yemeyeceğinizi biliyorum J Bir havuç glisemik yük oluşturmaz korkmayın.

 

Demire dikkat!

Demir eksikliği emzirme döneminde sık karşılaşılan bir sorundur. Bunu önlemek için kırmızı et ve yeşil yapraklı sebze tüketimi arttırılmalıdır. Kuruyemişler ve üzüm kayısı erik gibi bazı kurutulmuş meyveler de demir yönünden zengindir. Annenin demir deposunun dolu olması ayrıca bebekte kan yapımı açısından da kritik önem taşır.

 

Rezene için

Rezene çayı emzirme döneminde sütü arttırmada oldukça etkilidir. Fitoöstrojenler vücutta östrojen gibi davranarak süt bezlerini daha fazla süt üretmesi için uyarırlar. Günde 2-3 bardağa kadar içebileceğiniz rezene süt miktarının yanı sıra kalitesini de arttırır. Ayrıca sinirleri yatıştırıp sakinleştirme özelliği de mevcuttur (lohusalık dönemindeki duygusal gelgitleri düşünecek olursak harika bir haber!)

 

Sıvı tüketiminizi arttırın

Günde en az 2 litre su ve 1 litre sıvı tükettiğinizden emin olun. Sıvı tüketiminde tercihiniz hafif ve doğal içeceklerden yana olsun. Kafeinden uzak durun çünkü bebeğinizi huzursuz eder, uykusunu kaçırır.  Su içmek aynı zamanda lohusalık döneminde sık karşılaşılan idrar yolu enfeksiyonu problemi ile karşılaşma riskinizi de azaltacaktır.

Alkol en sık sorduğunuz soruların başında geliyor. Alkol de kafein gibi anne sütüne geçer yani siz içtiğinizde bebeğiniz de sarhoş olur. Bu onun minicik karaciğeri ve beyni için hiç de iyi bir şey değildir.  Alkolün süt salgılanma refleksini azalttığını gösteren pek çok bilimsel yayın bulunmaktadır. Bir de alkolün boş ve yararsız bir kalori kaynağı olduğunu düşünürsek emzirirken alkol pek yaklaşılmaması gereken bir içecek diyebiliriz bence

 

Kalsiyum:

Emziren kadınlar, günde ortalama 800-1000 ml (8-10 çay bardağı) kadar süt üretirler. Bu miktardaki sütün anneye beslenme açısından bir maliyeti vardır. Emzirme döneminde artan kalsiyum karşılanamadığında, kemik uçlarındaki değişebilir kalsiyum mobilize olur ve bebeğin ihtiyacı karşılanır. Annenin kemiklerinde yumuşamaya neden olan bu durum, osteomalasia (kemik yumuşaması) olarak adlandırılır. Kalsiyum yetersizliğinin uzun sürmesi halinde, kemiklerin değişmeyen kısmında da çözülmeler olur. Kalsiyum yıkımı olarak bilinen bu durum, osteoporoz (kemik yıkımı) olarak adlandırılır. Bu sebeple kalsiyum tüketimi emzirme ve hamilelik durumlarında daha önemlidir. Annelerin bu dönemde 100 gram az yağlı peynirle, günlük kalsiyum ihtiyacının % 90’ını karşılayabileceği akılda tutulmalıdır.