Doğru Beslen Sağlıklı Yaşa

Sizce beslenme açlık duygusunu bastırmak, karın doyurmak ya da canının çektiği şeyleri yemek midir? Eğer böyle düşünüyorsanız sağlıksız beslenmenin kapılarını aralamış olursunuz. Son dönemde yapılan çalışmalar sonucunda kanser, diyabet, tansiyon, obezite hastalıklarına yakalanma oranında çok önemli artışlar görülmektedir. Beslenme şekli tüm bu hastalıkların oluşmasında en önemli faktörlerden biridir.

Sağlıklı beslenmeyi doğru bir şekilde tanımlayacak olursak büyüme, yenilenme, vücudun işlevleri ve devamı için gerekli besin maddelerinin güvenli, sağlıklı, yeterli ve dengeli bir biçimde alımı ve vücut tarafından kullanımıdır. Her bireyin enerji ihtiyacı ( boy, kilo, cinsiyet, yaş), metabolizması, genetik yapısı, aktivite düzeyi farklı olduğundan, alması gereken besin maddeleri farklılık gösterir. Temel olarak enerji gereksinimi karbonhidrat, protein ve yağlardan sağlanır. Ancak bu kadarı yeterli değildir. Gün içinde yeterli enerjiyi besinlerle alırken aynı besinlerle vitamin, mineral ihtiyacının da karşılanması sağlıklı bir bedenin altın kuralıdır. Doğru besin seçimi ve besin çeşitliliği bu yönden önemlidir. Tabi ki aldığımız gıdaların kalitesi, hijyenik oluşu, pişirme şekli ve besin grubu kombinasyonları gibi birçok önemli nokta bulunmaktadır.

devamı[.....]

Kararlı Ol

Diyet yapma kararını, önce zihninizde bitirin.

Hareketli Ol

Haftada en az 150 dk spor yapmak, yağ yakımını hızlandırır.

Su Tüketimini Arttır

Düzenli su içmek, kolay kilo vermenizi sağlar.

Öğün Sayısını Arttır

Metabolizmanız, az ve sık besleme ile hızlanır.

İDEAL KİLO HESAPLAMA

İdeal kilo sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeniz için boyunuz ile orantılı olan kilo değeridir. İdeal kilo kadın ve erkekler için farklı formüllerle hesaplanmaktadır. İdeal kilo hesaplama formülleri aşağıda verilmiştir.

  • Kadınlarda ideal kilo: 45,5 + 2,3 X (İnç cinsinden boy - 60)
  • Erkeklerde ideal kilo: 50 + 2,3 X (İnç cinsinden boy - 60)

BEDEN KİTLE ENDEKSİ

Vücut kitle endeksi, vücut ağırlığınızın boy uzunluğunuzun karesine bölünmesi ile elde edilir.

  • 0 - 18,4: Zayıf
  • 18,5 - 24,9: Normal
  • 25,0 - 29,9: Fazla Kilolu
  • 30,0 - 34,9: Şişman (Obez) - I. Sınıf
  • 35,0 - 44,9: Şişman (Obez) - II. Sınıf
  • 45,0 ve üstü: Aşırı Şişman (Aşırı Obez) - III. Sınıf

BEL ÇEVRESİ GENİŞLİĞİ

Sağ leğen kemiğinizin en üst noktasını bulun ve oradan başlayarak mezura yardımıyla belinizde mezurayı çevirin. Kalça kemiği göbek hizasındadır. Bel deyince en dar kısım akla gelir ama biz dar yeri ölçmüyoruz

  • Kadınlarda bel çevresi en fazla 88 cm olmalıdır.
  • Erkeklerde bel çevresi en fazla 102 cm olmalıdır.

BAZAL METABOLİZMA HIZI

Bazal metabolizma, 12 saatlik açlık sonunda, dinlenme anında vücudunun yaşamsal fonksiyonlarını sürdürebilmesi için ihtiyacı olan enerjiyi gösterir... Vücut yaşamsal fonksiyonlarını yerine getirmek için enerjiye ihtiyaç duyar. Bu enerjiye Bazal Metabolizma adı verilir. Bazal Metabolizma Hızı, 12 saatlik açlık sonunda hiç hareket etmeden, vücudun dinlenmiş durumdayken iç organlarının harcadığı enerjidir. Bu hız kişiden kişiye farklılık gösterir ve yaş, cinsiyet, boy, kilo gibi faktörlerden etkilenir.

Güvenilir Beslenme Uzmanınız

Sağlıkla ve Keyifle
Zayıflamanın Adresi

0
Yıl Tecrübe
0
Mutlu Danışan
0
Ödül
0
Kişi Beğenmesi

Uzman Diyetisyenlerimiz

Candan VAROL

Özge HACIRAİFOĞLU

Işkın AKÇAM

Zayıflamak için Karar Vermek Yolun Yarısıdır

Hedefini Belirle
Uzmanını Dinle
Başarıya Ulaş

Yemek Tarifleri